Apostera: шлях від ідеї до стійкої компанії

Apostera - один із найкращих українських стартапів, який згодом виріс у величезну компанію. Infosoft представляє вам історію зростання цього проекту, яким Україна може бути у захваті.

Віктор Сдобніков, Андрій Голубинський та Ольга Міркіна зустрілися у Luxoft – одній з найвідоміших аутсорсингових компаній України. Тепер програмне забезпечення для автомобільної промисловості створюють й інші українські аутсорсери, такі як GlobalLogic, EPAM, TietoEVRY. Втім, перші впроваджені та бортові інформаційно-розважальні системи були вигадані в одеському Luxoft у 2006 році.
Luxoft - місце, де все почалось
Намір створити Apostera було зроблено у 2012 році за схемою, яка на той час виглядала приголомшливо. Андрій та Віктор їхали на машині вулицями Німеччини та амбітно розповідали своєму водієві про те, як розвивається світ і як виглядатиме навігація майбутнього.

При цьому технології, яка б могла зробити це можливим, не існувало. Команда відклала проект убік, але його не забули. Андрій та Віктор досить довго (10 років) працювали в автомобільному виробництві, тож зрозуміли головну проблему.

У 2012 році на ринку були навігатори з досить детальними картами та точними маршрутами. Здавалося, що він уже був ідеальним, що там не було чого виправити чи оновити. Але увагу організаторів Apostera привернула одна проблема.
Звичайний навігатор
Підхід до навігації залишався незмінним протягом 30 років. Люди дивилися на свої навігатори на смартфонах та інших пристроях як на паперові карти - практично нічого не змінилося. Водій мав проаналізувати обидві картинки: дорогу та навігатор. Це був досить… важкий, ризикований та небезпечний спосіб мандрувати машиною.

2014 року команда Luxoft створила кілька прототипів цієї системи. До речі, вони із задоволенням поспілкувалися з клієнтом, Daimler, який вже мав свої внутрішні досягнення.

В даний час в усьому світі є дві активні навігаційні системи AR-HUD, пов'язані з реальним світом. Перша система Audi, створена українською Apostera. У Daimler є друга система – своя готова технологія.
Прототип системи навігації AR-HUD від Daimler
За десять років роботи у Luxoft творці Apostera познайомилися в автомобільному виробництві. На момент створення компанії вони захищали угоди з потенційним інвестором, який вважався першим замовником системи. На жаль, покупець передумав. Для української компанії це був величезний удар. Але вони не збиралися здаватися.

Apostera представила свій проект у Китаї, який не був їхнім цільовим ринком. Це був прототип доповненої реальності AR-HUD, створений у партнерстві з провідною компанією Tier I у автомобілі китайського автовиробника.

Незважаючи на особливості китайської корпоративної культури, співпраця виявилася досить успішною. Для Apostera ця схема підтвердила гіпотези та перевірила її конструкцію у певних умовах експлуатації. І тепер у них з'явилася нова мета. Підкорити Європу.

2018 року українська команда привезла продукт на виставку Consumer Electronics Show у Лас-Вегасі. Вони продемонстрували систему, встановлену на реальній машині, і зацікавилися розробкою представники Audi. Прямо там, у Лас-Вегасі, Apostera провела з ними першу зустріч і вирішила взяти участь у майбутньому тендері Audi. Автовиробник шукав розробників системи навігації AR.
Віктор Сдобніков та представники Apostera поруч з тестовим автомобілем
І так далі кілька людей з різкими акцентами проїхалися на тестовому автомобілі з представниками Audi. За кілька тижнів до цього свої твори показували інші постачальники – величезні компанії зі світовою репутацією. Слід віддати належне інженерам Audi – вони вирішили дати стартапу шанс. І вони не помилились. Твори українців виявилися більш придатними та цікавими, ніж інші.

Apostera, компанія автоматизації автомобілебудування, яка пропонує радикальні продукти змішаної реальності info-ADAS для глобальних OEM-виробників, оголосила, що вона була рекламована в AutoTech Outlook Magazine Europe як лідер нової ери автономії і відома серед 10 провідних постачальників автомобільних технологічних рішень у Європі 2019 року.
Audi E-Tron Q4 - автомобіль Audi з технологією Apostera
Відповідно, Audi підписала контракт з Apostera на встановлення нової технології у майбутній на той момент Audi e-Tron Q4. Він був випущений у травні 2021 року. Саме на цей час стала надбанням громадськості інформація про співпрацю української технічної команди з німецькою автомобільною компанією.

Після співпраці з Audi Apostera отримала підтвердження. Українська компанія вже має контракти з чотирма марками автомобілів та тендери щодо чотирьох додаткових угод. Організація вирішила поки що не показувати ці бренди. Проте, як сказав Андрій Голубинський, це лідери визначної частини автомобілебудування США та Німеччини.
Infosoft - це команда ІТ-інженерів і інженерів по забезпеченню якості. Ми надаємо компаніям з технічними талантами і досвідом розробки продуктів для створення програмного забезпечення світового класу. Ви можете збільшувати і зменшувати число віддалених розробників програмного забезпечення в будь-який час без будь-якого фінансового ризику.
Наші інші статті:
Зв'яжіться з нами
Не соромтесь писати та дзвонити нам. Нам дуже подобається спілкуватись з нашими клієнтами.
+380(63)233-32-78
ip@infosoft.ua
English Ukrainian Russian