1. Що таке Zakaz.ua і хто такий Анчишкін
Zakaz.ua — це український сервіс доставки їжі, який працював в Україні, Молдові та Узбекистані. Zakaz.ua спеціалізується на доставці продуктів і продуктів харчування в 15 українських містах та сотнях продуктових ринків і магазинів.
Zakaz.ua був заснований у 2010 році Єгором Анчишкіним, одним із співзасновників Viewdle. Спочатку Zakaz.ua мав назву “Kabanchi.com”, але був перейменований у 2011 році.
Стартап Zakaz.ua працює на ринку роздрібної торгівлі та доставки. Коротко кажучи, користувач має можливість замовляти товари через Інтернет з великих магазинів, які не мають власних сервісів доставки або орієнтовані на юридичних осіб. Різниця між стартапом і іншими сервісами полягає в тому, що продукти збирає людина (на сайті ця позиція називається “колектор”), яка, за словами творців, обирає найсвіжіші та найякісніші продукти з полиць супермаркетів.
2. Як був створений Zakaz.ua та які інвестиції були отримані
За словами Єгора Анчишкіна, спочатку проект не вирішував очевидну проблему. Було розуміння відсутності кількох технологічних сервісів на ринку продуктової роздрібної торгівлі та того, що існують серйозні проблеми в великій площі. Однак ніхто не уявляв, як саме ці проблеми можна було б вирішити.
Гроші на старт були взяті у дружини засновника, за його словами, кілька тисяч доларів. Після цього стартапу вдалося швидко закрити “seed” раунд, залучивши ангельські інвестиції від Олександра Ольшанського (Internet Invest). Три роки потому були залучені кошти від президента Best Business Group Євгенії Дубінської, а в 2014 році — від Chernovetskyi Investment Group (CIG). За словами Анчишкіна, вони шукали інвестиції в багатьох інвестиційних компаніях і фондах, але стратегічне бачення співпало з CIG. Він також “відчув, що інвестиційна компанія CIG налаштована на плідну співпрацю”.

Залучені кошти використовувалися на заробітні плати. Спочатку команда складалася з чотирьох осіб: самого Анчишкіна та трьох розробників, які писали систему управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) з нуля. Звісно, з моменту запуску сервісу одразу почали наймати людей “на місцях”: збирачів, операційних менеджерів і кур’єрів.
До моменту останнього раунду інвестицій проект зміг досягти операційного нуля — вони почали заробляти гроші з кожного замовлення. Наступним пріоритетом в Україні було покращення якості.
Команді вдалося розробити правильну бізнес-модель з самого початку, за словами Єгора, “яка суттєво не змінилася за шість років”. Після опрацювання процедур і збору та аналізу великої кількості даних було прийнято рішення вийти на американський ринок.
Початок виходу на американський ринок був не дуже успішним. Єгор визнає, що було допущено помилку в персоналі: неправильне розширення операційної та розробницької команд. Високооплачувані американські програмісти та менеджери не виправдали себе. Це прорахунок призвів до витраченого часу і грошей інвесторів. Проте це не призвело до закриття стартапу: як кажуть, вони зрозуміли це вчасно.
American CartFresh був запущений наприкінці 2015 року. Бостон був обраний першим містом у США, оскільки компанія потрапила в акселераційну програму для стартапів Techstars.
Сервіс працював з мережею супермаркетів Russos, вартість доставки складала $6.99, а ціни на продукти були такими ж, як у магазині. Основний конкурент мав вищу ціну — $10. Крім того, треба було заплатити 15% від ціни супермаркету. У CartFresh придумали ідею залишати продукти в спеціальній коробці біля дверей клієнта. Так вони не повинні були сидіти і чекати кур’єра.
Кількість замовлень зростала швидко, все здавалося працювати добре. Але потім виявилося, що ми працюємо в мінус. Реклама, заробітні плати та організація витягували більше, ніж ми заробляли. З кожним замовленням наші збитки лише зростали.
Щоб привести цей бізнес до прибутковості, було потрібно мільйони інвестицій. Крім того, було складно ним управляти, потрібно було наймати людей, структурувати роботу. Все це вимагало не лише багато грошей, але й часу.
Ніхто з власників не мав ані бажання, ані можливості інвестувати стільки ресурсів у цей бізнес.
3. Продаж Zakaz.ua

27 січня представник глобального офісу Glovo прибув до Києва і оголосив про завершення угоди. Мова йде про співзасновника сервісу, Оскара П’єра.
Іспанський сервіс доставки Glovo завершив угоду з придбання українського сервісу доставки їжі Zakaz.ua від супермаркетів.
Деякі інвестори отримали грошові виплати, тоді як інші отримали 20% у готівці та 80% у акціях Glovo.
Основний акціонер Zakaz.ua, Chernovetskyi Investment Group, за словами джерел, вибрав другий варіант. Зазначається, що це дозволить компанії максимізувати свій прибуток від інвестицій у Zakaz.ua.
Часті запитання (FAQ)
Zakaz.ua — український онлайн-сервіс доставки продуктів. Його заснував у 2010 році Єгор Анчишкін.
Zakaz.ua пропонує широкий вибір товарів, включаючи свіжі продукти та м’ясо, а також доставляє їх швидко та надійно.
Zakaz.ua зараз доступний у кількох містах України, зокрема у Києві, Львові, Харкові та Дніпрі.
Infosoft — це команда ІТ- та QA-інженерів. Ми надаємо компаніям технічні таланти та досвід розробки продуктів для створення програмного забезпечення світового класу. Ви можете масштабувати свою віддалену команду розробників програмного забезпечення в будь-який час без фінансових ризиків.