GitLab — довгий шлях до успіху

GitLab — довгий шлях до успіху

Що таке GitLab?

GitLab — це єдина платформа, яка об’єднує всі функціональні можливості DevSecOps, дозволяючи організаціям доставляти програмне забезпечення швидше, одночасно зміцнюючи безпеку та відповідність стандартам, тим самим максимізуючи віддачу від розробки програмного забезпечення. З GitLab кожна команда у вашій організації може спільно планувати, розробляти, захищати і розгортати програмне забезпечення для досягнення бізнес-результатів швидше, з повною прозорістю, узгодженістю та відслідковуваністю.

GitLab допомагає командам скоротити життєвий цикл продукту та підвищити продуктивність, що, в свою чергу, створює цінність для клієнтів. Додаток не вимагає від користувачів керувати авторизаціями для кожного інструменту. Якщо дозволи налаштовані один раз, то кожен у організації має доступ до кожного компонента.

Хто такий Дмитро Запорожець?

Дмитро Запорожець цікавився програмною інженерією ще з часів навчання в Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті, де він вивчав комп’ютерну діагностику автомобільного транспорту. Поступаючи до цього вищого навчального закладу, Дмитро сподівався, що колись працюватиме в конструкторському бюро. Однак, будучи студентом третього курсу, він зрозумів, що в Україні не проектують Mercedes, а його кар’єрні перспективи обмежуються обслуговуванням автомобілів. Йому подобалося розуміти конструкцію та планування автомобілів, але не перспектива все життя працювати в автосервісі.

Водночас Дмитро захоплювався комп’ютерами та проводив більшість свого вільного часу за іграми. Він навіть задумувався про кар’єру розробника ігор. Вивчив мову програмування C, написав копію двох рівнів Mario для Windows і почав вивчати програмну інженерію в комп’ютерній академії STEP. Хоча Дмитро не закінчив академію, він зацікавився веб-програмуванням, вивчив PHP і HTML, а пізніше – Ruby. У 2011 році Дмитро вже працював у компанії Sphere Software і часто звертався до GitHub у своїй роботі.

GitLab — як все починалося

Того часу не всі клієнти хотіли хостити свої продукти в хмарі, тому компанія використовувала власноруч розміщені рішення. Але компанії доводилося працювати з десятирічними інструментами для самостійного хостингу (наприклад, GitWeb), які вимагали виділення репозиторію на GitHub в межах організації. Така ж проблема виникала і в Дмитра при роботі над його проєктами.

Дмитро зазначив, що не було нічого, що могло б замінити GitHub FireWall Edition, але його вартість становила від 5000 доларів на рік для 20 користувачів. Завдяки цьому виникла ідея створити аналог GitHub, який можна було б встановити на власному сервері — щось просте з базовими функціями: огляд коду, трекер завдань, подача проєктів, додавання користувачів з ключами до проєктів. Уроженець Запоріжжя та його колега Валерій Сизов почали працювати над проєктом у вихідні та вечори, перша версія GitLab з’явилася вже в жовтні 2011 року.

Засновники GitLab

Спочатку команда не приховувала, що вони створюють щось подібне до GitHub. Однак назву обрали випадково: Дмитро та Валерій шукали дешеві домени з короткими назвами, що містили частину “git”. Вони розглядали такі варіанти, як GitHost, GitCode та подібні, і знайшли домен GitLabhq.com на продаж за 12 доларів (на той час популярними були проєкти в області hq, наприклад, Basecamphq.com), і проблема з доменом була вирішена.

З 2011 року навколо GitLab почала формуватися спільнота, і серед користувачів з’являються бізнеси. Компанія, в якій Дмитро працював розробником на той час, також перейшла на його сервіс. У 2013 році до GitLab приєднався новий засновник і інвестор — голландський підприємець Сід Сибрандидж, який був зацікавлений у перетворенні ідеї Дмитра на SaaS-платформу.

GitLab розроблявся як проєкт з відкритим кодом. В їхній спільноті був дизайнер, який малював варіанти логотипів. Засновники обрали зображення з танукі (створіння з японської міфології — перевертень-звір, схожий на лисицю чи єнотів, що символізує благополуччя). Однак у 2015 році вони вирішили змінити логотип, оскільки користувачі надіслали негативні відгуки, стверджуючи, що іконка має нездоровий вигляд.

“Люди скаржилися: я працюю з GitLab 8 годин на день, і цей лис на логотипі злісно дивиться на мене.” — сміється Дмитро Запорожець. Цього разу вони знайшли дизайнера, який спеціалізувався на “лисих” логотипах, і логотип GitLab став нейтрально абстрактним.

Старий логотип GitLab

У 2014 році GitLab був зареєстрований як компанія, а до 2015 року проєкт виріс до 10 осіб, а до осені того ж року, після першого seed-раунду, до 50. Цікаво, що на відміну від багатьох проєктів з українськими співзасновниками, GitLab не має офісу розробки або R&D в Україні. ІТ-спеціалісти набираються по всьому світу.

Сід Сійбрандидж (його ім’я Сітсе, але коли він переїхав до США, вирішив, що інвесторам буде легше спілкуватися з Сідом), голландський підприємець, був одним із учасників проєкту. Влітку 2012 року Дмитро Запорожець отримав листа, в якому Сід висловлював подяку за огляд і повідомляв, що планує побудувати SaaS-бізнес на основі сервісу з доменом GitLab.com. GitLab працював за ліцензією з відкритим вихідним кодом (ліцензія MIT), і це не суперечило інтересам його засновників.

До кінця року Дмитро Запорожець спробував монетизувати GitLab за допомогою донатів, але це не дало бажаних результатів: в найкращий місяць проєкт зібрав $100. Вони також намагалися надавати підтримку на платній основі. Однак, щоб заробляти таким чином, це ускладнювало процес встановлення та оновлень. До кінця 2012 року він все ще працював на повний день, розглядаючи GitLab як хобі. В цей момент він зрозумів, що йому потрібно вибирати: робота чи свій проєкт.

Дмитро Запорожець і Сід Сійбрандій

GitLab почав з ринку самохостингу. Команда побачила, що багато компаній почали використовувати версію GitLab з відкритим кодом, встановлюючи її на свої сервери. Тому GitLab вирішив, що вони можуть продавати консалтингові послуги, надавати допомогу в налаштуванні та кастомізації. Компанії-клієнти часто запитували додавання кількох функцій. Це дало початок корпоративній версії “відкритий код плюс кілька популярних фішок” (наприклад, протокол авторизації LDAP). Таким чином, влітку 2013 року вони оголосили про запуск GitLab Enterprise Edition. З моменту запуску корпоративної версії команда зрозуміла, що вона має великий попит, і цей продукт (а не консалтинг та підтримка) став основним бізнесом компанії. Водночас GitLab втратив першого клієнта. Причина полягала в маркетингу.

Цим клієнтом була компанія, яка використовувала сервіс GitLab, але потім її топ-менеджмент вирішив перевести всю компанію на єдине програмне забезпечення. Оскільки на той момент ніхто не знав про GitLab, було прийнято рішення на користь іншого сервісу, який був більш відомий. За словами Дмитра, GitLab завжди ріс у компаніях “знизу”: розробник встановлював його на сервер компанії, залучав інших розробників з відділу, і таким чином кількість користувачів у компанії органічно зростала знизу вгору. Коли це число ставало помітним, хтось з інженерного відділу або бухгалтерії звертався до GitLab і вони купували корпоративну версію, але цього разу не вдалося.

Дмитро заявив: “Це сильно вплинуло на нас. Ми зрозуміли: неважливо, наскільки хорошим є GitLab, все марно, якщо про наше існування ніхто не знає. Якщо в майбутньому компанії перейдуть на єдині платформи для хостингу та перевірки коду, ми будемо продовжувати втрачати клієнтів і не зможемо рости.”

Якщо є місце, де вони могли навчити команду швидко рости та захоплювати ринок, це був Силіконова долина.

У 2014 році Сід та Дмитро подали заявку на відому програму акселератора в Каліфорнії – Y Combinator. Вони деякий час жили в США, поки тривав акселератор. Саме американський акселератор допоміг команді залучити перші інвестиції.

Після участі в Y Combinator, стартап щорічно залучає інвестиції кожної осені приблизно в той самий час. Це триває вже п’ять років.

У вересні 2019 року GitLab залучив $268 мільйонів на раунді Series E. Оцінка компанії склала $2,7 мільярда. Інвестори — Goldman Sachs, Iconiq Capital, венчурний фонд Y Combinator.

У вересні 2018 року GitLab залучив $100 мільйонів, і стартап став єдинорогом. Його оцінка склала $1,1 мільярда.

У жовтні 2017 року GitLab залучив $20 мільйонів на раунді Series C. Основним інвестором був GV (Google Ventures).

У вересні 2016 року стартап отримав інвестицію на суму $20 мільйонів на раунді Series B від August Capital, Khosla Ventures та Y Combinator.

У вересні 2015 року Khosla Ventures профінансував інвестицію на суму близько $4 мільйони на раунді A.

У липні 2015 року проєкт залучив $1,5 мільйона на раунді seed. У раунді брали участь 500 Startups, Crunchfund, Sound Ventures Ештона Кутчера, Liquid 2 Ventures та Khosla Ventures.

Часті запитання (FAQ)

GitLab — це веб-менеджер репозиторіїв Git, який забезпечує керування вихідним кодом, безперервну інтеграцію та розгортання, а також інші функції, пов’язані з DevOps.

GitLab була заснована в 2011 році Дмитром Запорожцем і Валерієм Сізовим.

GitLab досяг свого успіху завдяки поєднанню розробки з відкритим кодом, орієнтованого на користувача підходу, а також стратегічних партнерств і придбань.

Infosoft — це команда ІТ- та QA-інженерів. Ми надаємо компаніям технічні таланти та досвід розробки продуктів для створення програмного забезпечення світового класу. Ви можете масштабувати свою віддалену команду розробників програмного забезпечення в будь-який час без фінансових ризиків.

Інші наші статті

tild3739-3864-4865-b134-616133303936__ajax_thumbnail

Saturday, September 17

Ajax Systems - path of ukrainian hardware startup

tild6237-3837-4161-a565-336535656262__scott-graham-5fnmwej

Saturday, July 30

IT Sales Manager - who it is and what he does

tild3538-3266-4765-b434-656438376537__photo_2022-10-22_19-

Saturday, June 25

Changes of Ukrainian IT job market in 2022

Зв'яжіться з нами

Не соромтеся писати та телефонувати нам. Ми справді любимо спілкуватися з нашими клієнтами.

Phone

+380(63)233-32-78
+1(484)473-18-08

Email

ip@infosoft.ua

Для заповнення цієї форми увімкніть JavaScript у браузері.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *